EFOP-3.2.5-17 - Adottság és lehetőség
"Adottság és lehetőség" - EFOP-3.2.5-17
"Adottság és lehetőség” – tudatos pályaválasztás előkészítése és megvalósítása az iskolapadban és azon kívül
EFOP-3.2.5-17 - Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a köznevelés rendszerében
Támogatást igénylő: Szeged-Csanádi Egyházmegye
A fejlesztéssel érintett szervezet: Gyulai Római Katolikus Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium (elsődleges megvalósítási helyszín)
Az EFOP-3.2.5-17 felhívásban iskolai pedagógiai folyamatba ágyazott, az iskolában tanórán, vagy tanórán kívül, a tanév során megvalósított általános pályaorientációs tevékenységek és ismeretterjesztés zajlik köznevelési keretek között az 1-12. évfolyamon (az osztályfőnök/pedagógus/pályaorientációs tevékenységben érintett köznevelési szakember közreműködésével).
A fő cél a pályaorientáció megerősítése a köznevelési intézményrendszerben, különös tekintettel a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki pályák választásának népszerűsítésére és ahhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére.
A projekt részcéljai:
- A tudatos felnőttkori életpálya-építés és a majdani sikeres munkaerő-piaci részvétel megalapozása, az ehhez szükséges készségek elsajátításának, és így a köznevelés eredményességének, hatékonyságának és hátránykompenzáló szerepének javítása érdekében.
- A tanulók pályaorientációs kompetenciafejlesztése, kiemelten fókuszálva az MTMI területek népszerűségének növelésére a köznevelés intézményrendszerében.
- A pedagógusok és a pályaorientációs feladatellátásban érintett köznevelési szakemberek pályaorientációs célú felkészültségének támogatása.
A projektben tervezett tevékenységek megvalósítása elősegíti a pályaorientációt, hiszen a tanulók olyan ismereteket sajátítanak el, amik érdekli őket, ezáltal belső indíttatásuk lesz, hogy a későbbiekben is képezzék magukat. Mivel ilyen tevékenységeket tervezünk megvalósítani, így hosszútávon hozzájárul projektünk az élethosszig tartó tanulás megerősödéséhez/térnyeréséhez.