2019/2020
Falatyné Krész Anikó tanárnő azt a feladatot adta angolos és magyaros csoportjainak, hogy jelenlegi helyzetünket leginkább meghatározó problémával kapcsolatban készítsenek felhívást.
A tanulók plakátokkal próbálják felhívni a figyelmet az otthonmaradás fontosságára.
További plakátok itt.
Bemutatóóra magyarból az 5. osztályban
További képek itt.
A hétvégén lezajlott a Simonyi Imre Emlékverseny. Diákjaink idén is kiválóan teljesítettek.
A versenyről beszámolt a Gyulai Hírlap és a Gyula Televízió is.
A Simonyi Imre Emlékverseny eredményei:
VERSMONDÁS
7. évfolyam
I. Csata Dorottya (Piarista Általános Iskola, Temesvár)
II. Szabó Hunor (Balcescu Román Általános Iskola, Gyula)
III. Molnár Eszter (Karácsonyi János Katolikus Általános Iskola, Gyula)
8. évfolyam
I. Hegedűs Boglárka ( Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola, Békés)
II. Gyalog Anna (Implom József Általános Iskola, Gyula)
III. Berczi Anita ( Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola, Békés)
9. évfolyam
I. Hugyik Zoltán (Kiss Ferenc Erdészeti Szakközépiskola, Szeged)
II. Veres Dávid (Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula)
III. Sárosi Boldizsár (Andrássy Gimnázium, Békéscsaba)
10. évfolyam
I. Hegedűs László (Andrássy Gimnázium, Békéscsaba)
II. Nagy Levente (Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged)
III. Czikkel Lídia (Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula)
Különdíj: Karácson Anita (Andrássy Gimnázium, Békéscsaba)
11. évfolyam
I. Sass Zsófia (Karácsonyi János Katolikus Gimnázium, Gyula)
II. Papp Viktória (Karácsonyi János Katolikus Gimnázium, Gyula)
III. Szűcs Evelin ( Szent Gellért Katolikus Gimnázium, Gyomaendrőd)
12. évfolyam:
I. Kovács Laura (Andrássy Gimnázium, Békéscsaba)
II. Kukovecz Ákos (Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged)
III. Győrfi Krisztina (Piarista Általános Iskola, Temesvár)
Különdíj: Szentjobi Tamás (Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged)
ILLUSZTRÁCIÓ
- Hidegkuti Luca (Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged)
- Szabó Viktória (Balcescu Román Gimnázium, Gyula)
- Tomuta Tamara (Csiky Gergely Főgimnázium, Arad)
Különdíj:
Madarász Kata (Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged)
Bagi Eszter (Karácsonyi János Katolikus Gimnázium, Gyula)
Kovács József (Szent Orsolya Katolikus Általános Iskola, Kevermes)
Tóth Zsófia és Domány Dorina (Karácsonyi János Katolikus Gimnázium, Gyula)
Balogh Fatime (Karácsonyi János Katolikus Gimnázium, Gyula)
Molnár Eszter (Karácsonyi János Katolikus Gimnázium, Gyula)
Krajcsik Lilla (Sarkadi Általános Iskola, Sarkad)
Smolek Tamás (Szent Orsolya Katolikus Általános Iskola, Kevermes)
VERSÍRÁS
Általános Iskola
- Gábriel Gréta (Márki Sándor Általános Iskola, Kevermes)
- Dézsi Bettina (Karácsonyi János Katolikus Általános Iskola, Gyula)
- Bakó Dominik (Karácsonyi János Katolikus Általános Iskola, Gyula)
Gimnázium
- Kónya Zsuzsanna (Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged)
- Nagy Balázs (Andrássy Gimnázium, Békéscsaba)
- Bozó Zsuzsanna (Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula)
További képeket itt találtok.
Az „Igazságszolgáltatás Európai Napja” alkalmából a 7.A és 7.B osztály látogatást tett a Gyulai Törvényszék és a Gyulai Járásbíróság épületében. A nyílt nap alkalmából megismerhették a bírósági tárgyalás részleteit, szereplőit. Kvízjáték keretében az új távmeghallgatási rendszert is kipróbálhatták, ill. bírósági activityben vehettek részt. Új ismeretekkel és élményekkel gazdagodva térhettek vissza.
További képek itt.
Operakaland: Hunyadi László
Október 17-én iskolánk 75 tanulója az Operakaland keretében Erkel Ferenc Hunyadi László című operáját tekintette meg Budapesten az Erkel Színházban. Nagy öröm, hogy intézményünk szinte minden évfolyama, 5-11.osztályos diákjai képviseltették magát az eseményen.
További képek itt.
Rendhagyó történelemóra a 9.A-ban
Dávid Péter a 9.A osztályban rendhagyó történelemórát tartott a Mezopotámia témakör lezárásaként. A tanulók csoportokat alkotva járták be a tanár úr által készített "múzeumot", ahol változatos feladatokon keresztül mélyíthették el tudásukat.
További képeket itt találtok.
Az '56-os eseményekre emlékeztek
A 11. évfolyam Beke András tanár úr irányításával megemlékezett az 1956. október 23-i eseményekről.
A Karácsonyi János Katolikus Gimnázium nevében a 10.A osztály az Árpád utcán lévő Kossuth-emléktáblát koszorúzta meg. A tanulók felkészültek Kossuth Lajos életéből, a forradalomban betöltött szerepéről. A megemlékezés koszorújának elhelyezése után az osztály közösen elénekelt egy Kossuth-nótát.
További képek itt.
„Honvéd főtiszt 13, bátor férfi 13, hős katona 13, igaz ember 13” - akiket megidéztek a 8.A osztályosok a Karácsonyi János Katolikus Gimnázium tornatermében. Az 1849. október 6-i eseményekről való méltó megemlékezés felkészítő tanára Bukta Zsolt.
„Támadjatok fel, s jöjjetek! Lássátok, íme győztetek! Elértük végre a kaput, hol 100 év végre összefut
Egységbe” - hangzott el a Szózat eléneklése előtt.
Városunkban épp 50 évvel ezelőtt kezdte meg működését az a Gyulai Nyári Művésztelep, melynek jubileumi kiállítás megnyitójára került sor nemrégiben a Kohán Képtárban.
Október 4-én a 7.A. osztállyal ellátogattunk a képtárba, ahol a jelenleg futó időszaki kiállítást néztük meg és dolgoztuk föl. Régen terveztem egy ilyen kirándulást, hiszen a rajz órai aktivitás nem pótolhatja a műalkotásokkal való „testközeli” találkozást. A művésztelep munkáinak naturalista felfogása ráadásul könnyen befogadható a fiatal korosztály számára is. Tapasztalatom szerint így történt ez most is, a múzeumpedagógiai óránkon. A kiállítási anyag megtekintése és a művésztelep munkájának rövid ismertetése után játékos feladaton keresztül próbáltunk meg közelebb jutni a képek lírai nyelvezetéhez. Hiszen minden kép egy történet. Illetve nem is egy, hanem ki hogy közelíti meg őket, számtalan variáció és megoldás lehetséges. A diákoknak én a végtelen lehetőségek közül egy történetet mondtam. A történetet olvasva kellett magukat beleélni egy szituációba és megkeresni a képet a kiállító térben, illetve ha ez meg volt, a képekhez kapcsolódó kérdésekre kellett válaszolni. A feladat lényege ez esetben nem feltétlen az önálló képalkotás volt részükről, hanem a megfigyelőképesség fejlesztése.
Álljon most itt példának a történeteim közül egy-két változat:
Keresd meg a képtár területén, kik vallanak önmagukról?
1. „ Kérem szépen, mi ebből élünk! Havonta, félévente maguk kidobálják a lomjaikat. Mi összegyűjtjük, pénzzé tesszük. „Lomisok vagyunk!” Nehéz szakma ez kérem, sok fáradtsággal jár! Az a sok jövés-menés a holmik után! De el sem hinnék, milyen kincseket dobnak ki az emberek! Nézzék meg ezt az okkersárga kényelmes fotelt! Ez anyósomnak épp jó lesz a szobájába!
Kérdés:
- Ki festette a képet?
- Hány embert látsz a képen?
- Nevezz meg kidobott használati tárgyakat a képen.
2. „ Mi csak Csühösnek hívjuk. Régen velünk van, kiszolgálta a családot. Ezzel vittük haza anyát és a kistesómat, amikor megszületett a kórházból. És ezzel voltunk nyaralni a Balatonnál is. Kicsit indításkor köhög, de azért megbízható. Tegnap kiégett a bal első világítás, de apa szerencsére meg tudta javítani. Garázsunk még nincs sajnos, ezért a szüleim egy ponyvával szokták esténként letakarni, hogy ne rozsdásodjon, ha esik az eső.”
- Keresd meg a kiállító térben, melyik kiállítási darabról lehet szó? Mi az érdekessége a műnek?
3. Zsuzsika vagyok. Anyu azt mondta, két évvel ezelőtt születtem. De ezt már régebben mondta. Emlékszem, még akkor egy tortát is kaptam! Fúúú!!! Még két gyertya is volt rajta. De akkor még zöldek voltak a fák, mindenfelé. Most viszont, ha kinézek az ablakon, a hegyoldalakon a fákat narancsszínűnek látom. Apu azt mondta, hogy ez az ősz. Ilyenkor a fák levelei elpirulnak. Nem tudom… apa néha olyan furcsaságokat mond. Még hogy a levelek elpirulnak! Most anyuval vagyok itthon, mert apa dolgozik. Úgyhogy arra gondoltam, megfestem apunak a pirulós faleveleket. Rőt vörösnek, halványzöldnek, tüzes narancsnak. Hogy lássa: értem, hogy ősszel ez így működik. Mert én már nagy vagyok ám! Már a cumisüveg sem kell. Ott van ni az is a konyhapulton fölborulva. Ezt a sárgát még ide teszem! Így ni! Jajjjj, nagyon szép lett! Rögvest szólok is anyunak, hogy megmutassam: -„Gyere anyu! Nézd, mit festek apának! Így pirul az ősz minálunk az ablakban!”
Feladat: Keresd meg a festményt a kiállítótérben.
- a lakás melyik helyiségében játszódik a jelenet?
- Hány tárgyat tudnál fölsorolni a festményen látottakból?
Ez az utolsó feladatként kapott kép Sáfár Pál munkája volt. Itt azért már ment a számolás, hiszen mintegy 22 tárgyat minden nehézség nélkül meg tudtak találni a gyerekek a festményen. Hihetetlen részletgazdagság és „rendetlenségében” is harmonikusan megfestett kép volt a feladványban.
Nagy nyüzsgéssel járt a képek megkeresése, föltérképezése. Ez talán természetes is a szokatlan téri környezetben. Én azonban úgy láttam, élvezték a gyerekek a képek közti mozgolódást, a képek „leltározását”. Egy biztos: talán észrevétlenül is beépült valami látásmódjukba, képzőművészethez való viszonyukba.
Séllei-Andruska Anna
A foglalkozásról további képeket itt találtok.
Jelentkezz te is a XIX. SIMONYI IMRE EMLÉKVERSENYRE!
2019. november 8-9. Jelentkezz te is a XIX. SIMONYI IMRE EMLÉKVERSENYRE! Várjuk a versmondásban és -írásban, zenében, rajzolásban, fényképezésben és filmkészítésben tehetséges diákok jelentkezését! A versenyről bővebben
|